Cu toții am căutat pe internet la un moment dat „cum să faci bani online”, „bani pe internet repede”, „cum să-ți faci o afacere”, „comerț online”, „afacere online”. Unii sunt curioși să descopere moduri rapide de a-și crește veniturile, alții sunt conștienți de tendințele care influențează piața de afaceri și încotro ni se îndreaptă obiceiurile de consum ca populație, și vor să investească pe termen lung.
Recent, am lansat o inițiativă care să-i susțină prin informații gratuite pe cei ce vor să se aventureze în lumea antreprenoriatului online, punând la un loc regulile de bază de care trebuie să țină cont atât firmele mari, cât și cele mici. Te invităm să descarci de AICI eBook-ul nostru cu 7 pași simpli care răspund la întrebarea „Cum lansezi un business online?”.
Printre informațiile cuprinse în noul nostru ghid YouCount se regăsesc câteva statistici surprinzătoare, dar și convingătoare, în ceea ce privește oportunitățile comerțului online din România. Prima ne indică faptul că acest mediu este departe de saturație, situându-se doar la 7-8% din ponderea totala a retailului, mult sub media europeană. A doua este că într-un singur an, efect sporit și de pandemia în care ne aflăm, e-commerce-ul românesc a fost propulsat cu 6 ani în viitor, reflectând niște schimbări semnificative și de lungă durată ale pieței.
Brandurile mari și-au îndreptat resursele în perioada asta către mediul online, având deja semne de reușită ale campaniilor desfășurate în pandemie. Spre exemplu, Emag, About You, Fashion Days sau Farmacia Tei au înregistrat lunile acestea creșteri spectaculoase în volumul vânzărilor și numărului de accesări ale site-urilor. Dacă ele au reușit să facă față schimbărilor, pentru a-și susține activitatea și pentru a răspunde rapid cerințelor pieței, cum s-au descurcat însă antreprenorii mici cu aceleași provocări? Zuluff, spre exemplu, brandul românesc de scutece biodegradabile, care avea un model de afaceri bazat în principal pe retail-ul fizic, a fost nevoit să-și adapteze activitatea mediului online, pentru că nici expunerea în lanțul de magazine DM nu era suficientă pentru a compensa. Această decizie s-a dovedit a fi cea mai utilă pe termen lung pentru o afacere pornită relativ recent, în august 2019.
Te-am făcut și pe tine mai curios/curioasă să explorezi oportunitățile comerțului online?